31 Mayıs 2009 Pazar

ACİL TRABZON SEYAHATİM...

18Mayıs pazartesi sabahı babamın Trabzonda acil bir damar tıkanıklığı ameliyatı olduğu haberini aldım.Ankara üzerinden aktarmalı vasıta araştırmam sonucu fazla bir zaman kazanamıyacağımı anladığım için saat 14.00 ulusoydan biletlerimizi alarak eşimle birlikte trabzona yollandık.
Salı sabahı saat 6.30 da merkez pazarkapıda inerek kızkardeşimin evine gittik. Kardeşim kahvaltıyı hazırlayana kadar çok az bir zaman kanepede kestirdim ve kahvaltıya çağırdılar. O sırada babamın yoğunbakımda olduğunu ve hiçkimsenin yanına giremediğini öğrendim. Biraz sonrada Eski Esiroğlu Belediye Başkanı eniştemde hastahaneden geldi ve bize bilgi aktardı. Kimsenin hastayı göremediğini ancak ağabeyimin her ihtimale karşı yoğun bakımın yanında beklediğini söyledi.
Ben yinede öğleye doğru belki babamı görebilir veya bir haber alabilir diye Tıp Fakültesi Hastahanesi Kalp Damar Cerrahisi binasının önüne geldim. Saatin 1 olmasını ve hasta ziyaret saatinin gelmesi için zamanın geçmesini bekliyordum.Saat 1 de kapı açıldı ve ağabeyimin yanına çıktım babamın durumunun iyi olduğunu doktorlarından öğrendiğini bana söyledi ve senin burada beklemenin bir faydası yok git güzelce uykunu al dedi ve ben tekrar eniştemin evine döndüm.

Zaman geçirmek için Eniştem seninle Trabzon İli Arı Yetiştiricileri Birliğine gidelim dedi ve Şubeye uğradık. Orada çok yoğun ve hummalı bir çalışmanın olduğunu gördük. Yönetim Kurulu üyeleri arıcı kardeşlerimizin işlerini yetiştirebilmek için canla başla çalıştıklarını gördüm. Malum arıcılarımızın arılarını yaylalara getirmek için gerekli evrak ve izinlerini tamamlamaları gerekiyordu. Başkan Zekeriya AYDIN beyin olmadığını söyleyen arkadaşlar bize gerekli ikramları yaparak ilgilerini gösterdiler.

O sırada Hastahaneden her ihtimale karşı eniştemin bıraktığı telefon aranarak hastanın yoğun bakımdan çıkartılarak servise alınacağı haberi geldi. Bizde hemen hastaneye gittik ve kısa zamanda babamı servisteki yerine yerleştirerek ilk yemeğini yeme işleminide yardımla gerçekleştirmiş olduk. Akşam ağabeyim yine ben refakatçi kalacağım sen bu gece güzelce uyu dedi ve yarında sen babamın yanında kalırsın ve onunla aynı zamanda sohbet edersin dedi ve ben oradan ayrıldım.

Çarşamba günü saat erkenden kalkıp Pazarkapıda genellikle Gümüşhanelilerin oturduğu bir kahvede kıtlama şekerli bir çay içmeyi düşündüm ve onuda gerçekleştirdim. saat 1 deki ziyaretçi saatine daha çok vardı ve oradan hemen yine Trabzon İli Arı Yetiştiricileri Birliğine uğradım. Başkan Zekeriya AYDIN'ı orada buldum. Kendileri bizimle ilgilendiler ve Başkanımız Selahattin GÜNEY'in güzel hatırlarıda eklenince iltifat haliyle dahada kuvvetlendi. Saat 12 de oradan ayrılarak Hastahanenin yolunu tuttum.

O gün babamın yanında kaldım gerekli ihtiyaçlarını karşıladım ve bol bol sohbet ettik. O kadar rahatsızlık çekmesine rağmen hep zonguldaktan haberler soruyordu. Arılarınız nasıl, bu sene inşallah iyi bir bal sezonunuz olur diyordu. Akşam üzeri odaya gemiden limanda düşme sonucu ağır yaralı ameliyata alınan bir rus vatandaşı geldi. Onunda ne ana, ne baba, nede kimsesi yoktu. Hatta kimsesinin haberi yoktu. Onada babama nasıl hizmet ettimse yardımcı olmak zorunda olduğumu anladım. Her anını izledim ve hemşireleri zaman zaman çağırdım.
Dili fatklıydı anlamıyorduk birbirini ama gözlerimizden ve hareketlerimizden anlaşıyorduk. Hemen karşımızdada yine Zonguldakta bir plastik doğrama atelyesinin ustabaşısı , daha sonrada halamızın oğlunun eşi tarafından bir yakınımız olduğunu öğrendik. Bir kaza yaralanması sonucu oraya gelmişti. Onunda refakatçi babasını eve yolladım ben oğlunlada ilgilenirim diyerek. Zaman zaman güzel sohbetler oldu. Ben rus hastaya yardım ederken o hasta akrabamızda; Bak kıymetimizi bil, biz sizin memleketinizde olsak bizimle böyle ilgilenmezsiniz gibi şaka sözler söyledi ve nihayet hepsi uykuya daldı. Bende gece pencereden Trabzon sahilinin ışıkları altında sahili seyrettim.

Sahilde gece saat 11 cıvarıydı bir eğlence yerinde konser verdiğini öğrendiğimiz Rafet Elroman ın konserinin bitimini müteakip uzunca bir zaman havai fişeklerin atılmalarını izledim. Hemen karşımda patlayıp saçılan ışık çılgınlığı gerçektende görmeye değerdi. Hatta babam bir ara sesi duyup bana ne olduğunu sordu bende şakayla karışık baba rus işgaline uğradık galiba .Orada yatan rus hastaya gülerek galiba bu arkadaş haber verdi onu kurtarmaya geliyorlar dedim.

Sonra saat 3 gibiydi gözlerim biraz uykumun geldiğini söyledi. Babamın yanında olan deri koltukta biraz oturur biraz yarı yatır vaziyette sabah olmuş oldu. Sonra hastaların kahvaltıları geldi. 3 hastanın kahvaltılarını alıp verdim. Rus hasta bu sabah biraz daha güleç yüzlüydü. Narkozun etkisinden tamamen çıkmıştı. Saat 10 a doğru doktorlar geldi. Babamın durumunu iyice tetkik ettikten sonra bana babanız gayet iyi taburcu etmek istiyorum dedi. Bende hekim sizsiniz kararınızı uygulamakta bize düşer dedim ve babamın taburcu evraklarını yaptırdık. Sonra yine Pazarkapıda eniştemin evine geldik. Babamın 10 gün sürecek ameliyat yeri pansumanı için en iyi yer burasıydı. Hastaneye ve sağlık ocaklarına yakındı. Bende babamla konuşarak Zonguldaktaki işimizin hem dükkanda fide tevzii ve hemde arıcılık yönünden ortağım Ali'nin arıların yanında olması gerektiği düşüncesiyle babamdan, sen iyisin iyi olduğuna da sevincim çok ama bana izin ver ben döneyim dedim ve böylece tekrar Zonguldak yolculuğumuz saat 15.30 da başlamış oldu. Türkiye Futbol Federasyonu Haluk ULUSOY tesisleri önünden geçerken de Trabzonla son resimlememi yapmış oluyordum...