25 Kasım 2008 Salı

STRAFOR ANA ÜRETİM KOVANLARININ KIŞLATILMASI...

Bölgemizde fazla soğuk olmamasına rağmen ana üretim strafor kovanlarda arıları kışlatma oldukça riskli olmakta ve fazla zayiat verilmektedir. Biz Ali ile birlikte ana üretim kovanlarını normal standart kovanların alt katlarına koyarak kışlatmayı denedik ve randıman aldık. 5-6
senedir bu şekilde kışlatmalarda zayiatsız ilk bahara çıktığımız için bu şekilde ana üretim kovan-
larının muhafazasına devam etmekteyiz.









23.11 .2008 tarihindeki kontrolde çerçevelerde normal bir yavru durumunun olduğunu ve az da olsa ananın yumurta vurmaya devam ettiğini gözlemledik.








Ana arının çok güzel canlı bir şekilde gezindiği ve
yumurtlamayı mevsim gereği kısıtlamış olmasına rağmen yinede devam etmektedir.












Diğer normal kovanlarda yavru durumu ve hatta bal durumu neyse aynı oranda ana üretim kovanlarında da göze çarpmakta. Yani hem standart kovanlarda ve hemde ana üretim strafor kovanlarda yavru durumu ve bunun yanında bal durumuda biraz eksik olduğu olduğu gözükmekte.






Bu pazar günü strafor ana üretim kovanlarında ve standart kovanlarda arıların keklerinin hakkıyla tamamlanıp gerekli muhafaza örtülerinin takviyeli bir şekilde konulması sonucu gönül rahatlığıyla kışlamaya bırakabileceğiz.








Normal kovanların alt katı kullanılarak içerisine konan strafor kovanların cumartesi pazar keklerinin tamamlanmasını müteakip içerisinde kalan boşlukların ot,sap saman veya kullanmadığımız kumaş parçalarıyla sarılmaları sonucu arıları daha rahat bir kışlatmaya hazırlamış olacağız.













Yan tarafta arılığa yüzümüzü döndüğümüzde gözüken ağacın sağ tarafında yüz adede yakın strafor ana üretim kovanları normal kovanların içerisine konularak kışlatılmaya alındı.
Tabiki bu işlemi pazar günü yapılacak son ilaçlama ve kek ilavesiyle tamamlamış olacağız.

2 yorum:

Kozlulu Kadıoğlu dedi ki...

Selamunaleyküm Zeki abi;
Oaraya sakladığın hazine sandığımı yoksa :)

Kozlu Ziraat Pazarlama dedi ki...

Evet Kadıoğlu kardeşim.
Arılarını güzel muhafazayla bahara çıkartabilmek için hazineye gösterdiğimiz ihtimamı arılarımızada göstermemiz gerektiğinin resmidir.
Dikkatini çektiğin için ve ilgin için teşekkür ediyorum. hepimizde bu titizliği göstermemiz gerekir.
kolay gelsin diyor, selam ve muhabbetlerimi gönderiyorum...